გაკვეთილის მთავარი თემა
|
„მესამე სამყარო“
|
საგანი/პედაგოგი
|
ისტორია/მარგალიტა გიორგაძე
|
სწავლების საფეხური/კლასი
|
საშუალო საფეხური/12 კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
23 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროების მიდგომების მოსწავლე არ არის
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
·
მოსწავლეები გაეცნობიან მსოფლიოს ორ დაპირისპირებულ
ბლოკს:
·
კომუნისტურსა და იმპერიალისტურს, და ე. წ. მესამე
სამყაროს- სახელმწიფოების დიდ ჯგუფს ყოფილ კოლონიებს და დამოკიდებულ ქვეყნებს;
·
რომლებიც არცერთ ბლოკს არ მიეკუთვნებოდნენ.
|
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
|
ისტ. XII.3. მოსწავლეს შეუძლია XIX და XX საუკუნეებში მმართველობით სტრუქტურებში
მომხდარი ცვლილებების ანალიზი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მსჯელობს
სახელმწიფოს მმართველობის სტრუქტურებში ცვლილებების აუცილებლობის შესაძლო მიზეზებზე;
·
ირჩევს ერთ-ერთ ქვეყანას და ჯგუფური დისკუსიისას მსჯელობს
ისტორიულად მის მმართველობის სტრუქტურებში მომხდარი ცვლილებების შესახებ.
·
ჯგუფური მუშაობისას ადარებს სახელმწიფო მმართველობის სხვადასხვა მოდელს (მონარქიული, კონსტიტუციურ-მონარქიული,
საპარლამენტო, საპრეზიდენტო, ავტორიტატული რესპუბლიკა), იძლევა საკუთარ შეფასებას
თითოეული მათგანის ნეგატიური და პოზიტიური
მხარეების შესახებ.
·
ჯგუფური მუშაობისას ადარებს სახელმწიფო მოწყობის განსხვავებულ
სისტემებს (უნიტარული, ფედერაციული, კონფერედაციული), იძლევა საკუთარ შეფასებას თითოეული მათგანის ნეგატიური პოზიტიური მხარეების შესახებ, მსჯელობს, თუ რომელი სისტემა
იქნებოდა საუკეთესო თანამედროვე საქართველოსთვის.
|
წინარე ცოდნა
|
·
მოსწავლეები ფლობენ ინფორმაციას მსოფლიო კოლონიური სისტემის, დეკოლონიზაციის
შესახებ
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან წინასწარ
შედგენილი შეფასების სქემის მიხედვით
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სახელმძღვანელო, რუქა, ინტერნეტი, კომპიუტერი. კროსვორდი
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
კლასის ორგანიზება 2 წთ
გაკვეთილის A ფაზა _ გამოწვევა
აქტივობა 1 არსებული ცოდნის გამეორება-კითხვა -პასუხი-7 წთ
·
როგორი იყო მსოფლიო კოლონიური სისტემა მე-19-20 საუკუნეების
მიჯნაზე?
·
როგორ ვითარდებოდა დეკოლონიზაციის პროცესი?
·
როგორ განვითარდა აზიურ ქვეყნებში ეროვნულ განმანთავისუფლებელი მოძრაობა მეორე მსოფლიო ომის დროს?
გაკვეთილის B ფაზა ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 2 _მინი ლექცია - 8 წთ
ვსაუბრობ ამ ნაწილს წინ ერთვის ელექტრონული პრეზენტაცია _ 3 წთ
აქტივობა 3 ინფორმაციის ორგანიზება -ჯგუფებში ვანაწილებ საკითხებს 8
წთ
1 ჯგუფი ცნების-,,მესამე სამყაროს
‘’-არსის განმარტება
2 ჯგუფი-,,მესამე სამყაროს’’ ძირითადი მახასიათებლების გამოკვეთა
3 ჯგუფი მოძიება მიზეზების რატომ
არ ერთიანდება ეს ქვეყნები არცერთ ბლოკში.
გაკვეთილის C ფაზა-რეფლექსია
აქტივობა 4 _ მოსწავლეები პასუხობენ
გაკვეთილის მთავარ კითხვებს და ავსებენ კროსვორდს (იხილეთ კროსვორდი). კროსვორდის შეკითხვები (იხილეთ ბმული) _ 3 წთ.
მოსწავლეები ახდენენ თვითშეფასებას _ 2 წთ.
მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეებს და აძლევს საშინაო დავალებას წერილობით
ჩამოაყალიბონ ,,მესამე სამყაროს’’ ქვეყნების
მთავარი მახასიათებლები.
|
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment